Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av ickaa - 5 oktober 2014 13:50

Ibland kan jag bli lite grubblig och börja fundera på varför jag gör som jag gör eller varför jag är som jag är. Träning har i stort sett varit en stor del av hela mitt liv. Jag tackar mina föräldrar innerligt för att dom "tvingade" mig att spela fotboll. Jag älskade det så jag var inte tivngad på det sättet men jag var ett väldigt bekvämt barn som dessutom var lite mullig. Men jag älskar verkligen fotboll, helst att titta på haha. Men jag spelade fotboll från jag var 6 år tills jag flyttade hemifrån när jag var 21. Ärligt talat så tillhörde jag den där gruppen barn som spelar för det är roligt, ingenting annat. Så jag är evigt tacksam att jag var med i en förening där alla får vara med. När jag började träna tjejer själv så brann jag nog lite extra för just de barnen som kanske inte är så duktiga men som självklart ska få vara med ändå. Framförallt just för att träning är så jäkla viktigt! Särskilt för de barn som kanske, likt jag själv är lite mulliga. De måste verkligen tvingas lite att röra på sig. Tro mig: de kommer inte göra det självmant. De kommer kanske hata en just då men senare i livet kommer de tacka dig, jag lovar. Så jag är väldigt glad att min mamma var lagledare för mitt lag i många år, vilket gjorde att jag inte kunde hoppa träningarna som jag behagade det var bara att hänga med mamma. Jag har alltid fått kämpa mot övervikt och att min familj varit väldigt involverad i både fotboll och dragkamp har hjälpt mig avsevärt att slippa en större övervikt. Jag får kämpa varje dag men träning har verkligen hjälpt mig. Jag har väl haft endel träningsuppehåll i mitt vuxna liv men alltid hittat tillbaka på nåt sätt. Och nu är jag mer motiverad än någonsin. Mycket beror på min underbara vän Emelie som har fått mig att inse att löpning är både kul och givande. Men jag tror att hade jag inte sett ut som jag gör och behövt kämpa för att behålla och gå ner i vikt så hade jag inte haft motivationen att träna såhär. Så på ett sätt är jag glad att jag måste kämpa lite. Det har gjort mig till den människan jag är idag :) 

Av ickaa - 5 oktober 2014 10:02

Skönt med helg. Har varit en rätt jobbig vecka så skönt att slappna av lite. I fredags kom älsklingen hit och vi åt gott och kollade på fotboll. Igår gick vi en sväng på stan, jag köpte nya skor bland annat. Sen åkte han hem till sig och jag gick till mimmi med familj. Alltid lika trevligt att vara där. Deras pojkar är helt underbara, det är mina små prinsar det. Dom har en speciell plats i mitt hjärta <3

Idag ska jag städa och så blir det nog en löprunda skulle jag tro. Vi får se vad jag orkar.

Ovido - Quiz & Flashcards