Alla inlägg under januari 2015

Av ickaa - 22 januari 2015 06:58

Nu har det gått nästsan 1 månad på det nya året och jag har som vanligt varit dålig på att skriva här. Jag blev ju såklart sjuk det första jag blev när jag hade börjat jobba igen. Hade en helt underbar ledighet förresten :) Men förra tisdagen fick jag feber och skit. Hostar fortfarande men klarar av att jobba i alla fall. Imorrn fyller min älskade mamma 60 år, så då ska jag och älsklingen åka till Vedum. Det ska bli mysigt :)


Sen händer det andra spännande grejer, men det berättar jag mer om senare. Nu ska jag till jobbet.  

Av ickaa - 2 januari 2015 07:55

Här kommer min årskrönika från 2014. Jag snodde den här listan i CrimsonAnnas blogg. Jag är lite seg med min årskrönika men det har varit så mycket annat nu runt jul och nyår. 

 

Dag från år 2014 som du alltid kommer att minnas? 

När jag klarade Göteborgsvarvet, den dagen kommer alltid sitta fast i mitt huvud. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv. Jag klarade någonting som jag hade bestämt mig för att göra. När jag tänker på det så ryser jag fortfarande. När jag kommer in på upploppet och inser att du fixar fan det här, jag har sprungit en halvmara. Den känslan är helt obeskrivlig :) 


Bästa köp?

Inget som jag direkt kan komma på såhär rak arm.

Sämsta köp?

Jag tror inte jag köpte så mycket under 2014 för jag kommer inte på något här heller haha.

Beskriv din stil under året som gått?

Ganska vardaglig, mycket träningsklädd då 2014 gick i träningens tecken. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Min underbara pojkvän, mina fantastiska vänner och familj. Och såklart när jag klarade Göteborgsvarvet. Även när jag satte personligt rekord på Midnattsloppet. 

Genomdrev du någon stor förändring?

Det var väl det att jag började springa riktigt mycket under 2014. Så började jag året med att vara 100 dagar sockerfri, det gick riktigt bra men sen halkade jag tillbaka i samma spår igen tyvärr. 


Reste du utomlands?

Nej, om inte Danmark räknas ;) Men jag gjorde ett par utflykter i närområdet vilket var riktigt trevligt då jag inte sett så jättemycket av Skåne innan. 


Vad skrattade du åt?

Det mesta som vanligt skulle jag tro ;) Jag är väldigt lättroad och har lätt till skratt. 
 


Vad har du tittat på, på TV?

Mest sport som vanligt. Det var ju OS under året och fotbolls-VM. 

Lärdom om dig själv under året?

Att jag klarar av det som jag har bestämt mig för att klara av. Vill = Kan.

Största framgången på det privata planet? 

Att jag lärt mig att lita på männiksor igen efter ett par år när det har sviktat lite. 

Vad önskar du att du gjort mer?

Njutit lite mer av livet kanske. Insett hur bra jag har det. 


Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för småsaker. 

Största framgång på jobbet 2014?

Att jag visat vad jag går för och att jag klarar av att hantera situtationer som uppstår. 

Bästa boken du läste i år?

Oj jag läste nog ganska många böcker under 2014. Jag kan inte bara plocka ut en sådär. Men det var en deckare helt klart. 

 

Största misstaget?
Inget jag kan plocka ut bara sådär, inget som har fastnat ordentligt i min hjärna. Jag försöker lägga misstag bakom mig direkt. 

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat och boende skulle jag tro. Och även träningen såklart. 

Största musikaliska upptäckten?

Ingen tror jag, började nog inte lyssna på nåt nytt under 2014. 

Något du önskade dig och inte fick?

Nej det tror jag inte. Jag är nöjd. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och skulle jag nog säga. Under hösten hamnade jag i någon höstdepp och då va jag rikigt ledsen. Men jag har även varit väldigt glad under året. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Det här kommer låta tragiskt men jag var sjukt bakfull på min födelsedag haha. En av mina bästa vänner hade haft sin 25-års fest dagen innan och då var det riktigt skoj. Men på min födelsedag mådde jag inte bra haha. 


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej jag tror inte det. Jag hade ett riktigt bra år. 

 

Lärde du dig något nytt?
Jag lärde mig att jag är starkare och klarar av fler saker än jag tror. 

De bästa nya människorna du träffade?

Hmm, tror inte jag träffade så mycket nytt folk under 2014. Jag är nöjd med dom jag redan känner. 

Något du var stolt över?

Att jag klarade Göteborgsvarvet såklart. Det var helt fantastiskt. 

Vad fick dig att må bra?
Alla mina nära och kära och träningen. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Inte så mycket annorlunda tror jag. Fortsätta som jag har gjort och ta tag i träningen igen. Ta hand om mig själv bättre kanske för det va lite dåligt med det några gånger under året. 

Högsta önskan just nu?

Att 2015 blir ett riktigt bra år och att jag och min pojkvän blir sambos under året. 

Ovido - Quiz & Flashcards