Alla inlägg under maj 2013

Av ickaa - 11 maj 2013 10:33

Idag ska jag göra nåt jag inte gjort sen jag va liten och inte begrep bättre haha. Jag ska springa/gå ett lopp haha. Det är några av mina kollegor som har fått med mig på det här. 5 km är det så det ska jag väl klara av tror jag. Bara det blir fint väder så tror jag det blir skoj haha. Min kondition börjar bli lite bättre så lite ska jag väl klara av att springa. Tyvärr har jag lite träningsvärk. Men det ska nog gå bra :) 


Jag jobbade ju igår när de flesta andra var lediga, det märktes verkligen på tåg och bussar kan jag säga. Jag fick sitta hela vägen till och från jobbet, det händer inte ofta annars haha. Det va lugnt på jobbet så det va skönt det. När jag kom hem va det fotboll som gällde. Men hur vore det om mitt älskade Elfsborg kunde spela bra i två halvlekar, inte bara i den sista? Då kanske man skulle slippa sitta med hjärtat i halsgropen dom första 45. Ja fotboll gör mig lite upprörd haha. Nu löste det ju sig ändå. Bra lag har tur, så det är va haha. Fortfarande obesegrade efter 8 matcher. Det gillas :) 

Av ickaa - 9 maj 2013 10:12

Idag är en ledig dag och jag kände igår att jag verkligen behövde den. Ofantligt trött just nu, det har säkert med pollen att göra. Så va skönt att få sova ut idag. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, men blir en sväng till gymmet tror jag. Tränade för första gången på 2 veckor igår och det va jäkligt segt. Men skönt oxå. Trivs verkligen på mitt gym :) Efter det kanske det blir en sväng till Mimmi med familj, får se hur det blir. 


Allt flyter på bra nu tycker jag. Trivs på jobbet, har underbara vänner, det är varmt ute :) Ja mkt som är positivt just nu :D 

Av ickaa - 1 maj 2013 14:05

Idag är 1 maj och jag tror nog att våren har bestämt sig för att komma hit på riktigt nu. Riktigt skönt väder ute idag, det blåser dock lite. Men jag har fått lära mig att i Skåne blåser det alltid med eller mindre så bara att vänja sig ;) 

Igår va det Valborg, jag jobbade som vanligt och Lund är ingen stad du vill va i på Valborg om du inte gillar fulla strudenter vill säga. Det gör inte jag! Men jag tror det va relativt lugnt där jag befann mig i alla fall. Återstår att se hur det ser ut runt jobbet imorrn bara. Bävar för det värsta, förra året hade det tydligen sett för jävligt ut. 

Efter jobbet flydde jag Lund och åkte först hem och sen vidare till Kristianstad. Hem till Fia och Mange där två kompisar till dom oxå va. Vi åt tacos och drack lite och så. Väldigt lugnt och trevligt. Eftersom Fia skulle upp och jobba idag, det är ju inte röd dag i Danmark (haha) så gick vi och la oss runt 12. Tror hon hade lite segt att gå upp runt halv 7, jag va mkt glad att det inte va jag som skulle jobba idag haha. Sen åkte jag hem vid 11 :) Men det va en mkt trevlig Valborg :) 


Så idag har jag inte gjort alltför mkt. Skönt att ta det lugnt oxå :) Va ute på en promenad förut, mkt skönt väder :) 


Imorgon är det jobb igen. Skönt med korta veckor med röda dagar i, nästa blir ju oxå kort :)

Ovido - Quiz & Flashcards