Alla inlägg under oktober 2012

Av ickaa - 30 oktober 2012 07:15

Ny vecka igen. Mår väl helt okej. Min mage bråkade lite med mig igår, den gör ju det ibland. Va lite rädd att det va maginfluensa men jag tror faktiskt inte det. Tror inte min mage gillade maten jag åt igår helt enkelt. Har dock sovit lite taskigt i natt så vi får se hur jag orkar med den här dagen. Ska fika med Therese som jag inte träffat på ett bra tag efter jobbet oxå. Det ska bli skoj :)


Helgen som jag gick tillbringade jag ihop med Tess. Vi hade syjunta. Kom en bra bit på min tavla, men att den ska bli klar till jul tror jag inte riktigt på haha. Men vi får se ;)


I helgen ska jag åka först till GBG, sen Borås och sen Vedum. Så det blir en fullspäckad helg :)

Av ickaa - 25 oktober 2012 06:45

Nu har jag jobbat nästan en vecka igen och än så länge känns det bara bra. Men jag har inte avslutat pencillinkuren än så får väl se vad som händer när den är klar. Man är ju tydligen mottagligare för baciller då och med mitt jobb så är baciller väldigt svårt att undvika. Har varit lite nere oxå men det är säkert med allt som har varit. Sjukdom hit och dit och så. Men idag känns det mycket bättre faktiskt. Nu orkar jag ta tag i saker igen. Men jag är ju sådär ibland, när allt bara är skit och jag inte orkar nåt. Men jag verkar tagit mig ur det den här gången nu :) Sen gör ju inte hösten mig gladare precis. Hösten är INTE min favorit årstid. Jag hatar mörker, gissa vad det är nu när jag ska till jobbet. Kolsvart ute. Jag längtar redan till våren haha. För kom inte och säg att kommer det snö blir det ljusare. Jo det blir det men snö är nåt annat jag inte är totalt övertjust i. Jag gillar inte att frysa haha.


Nej nu ska jag sluta klaga på årtiderna i Sverige och bege mig till jobbet. Ha det bra alla <3

Av ickaa - 16 oktober 2012 14:45

Ja gissa vad jag är igen? Sjuk såklart, har jag varit frisk den här hösten? Inte direkt va. Jag är så jävla trött på det här så det finns inte. Det började i fredags kväll när jag fick feber igen. Va hyfsatt pigg i lördags då jag fixade lite saker på stan oxå. Sen i söndags låg jag helt däckad. 38 graders feber i princip hela dan. Men igår va jag feberfri på morgonen så jag släpade mig till jobbet. Fick tid på vårdecentralen där det visade sig att jag dragit på mig halsfluss. Så penicillin igen, nu måste det fan bli bra! Så är hemma idag och imorrn så får vi se sen. Feberfri än så länge idag i alla fall men väldigt ont i halsen. Så testade teet från London, te ska ju vara bra för halsen Och jag tror det hjälpte lite i alla fall. Så idag är det bara soffmys som gäller. För nu SKA jag bli frisk.


Händer massa annat tråkigt runt om mig oxå. Du ska veta att jag tänker på dig, jag vet precis hur jobbigt det här är <3


Saknar min älskling. Hade behövt honom här nu <3

Av ickaa - 10 oktober 2012 18:30

Igår hade vi namninvigningsfest för vårt nya namn på hemvisten. Det blev en trevlig kväll och jag tror alla var mycket nöjda. Mycket god mat bjöds det på. Kul att så många kom :) Själv va jag rätt trött då det va en intensiv dag. Men kände mig nöjd när jag cyklade hem :)


När jag kom hem satte jag mig och kollade på hockey. Timrå-Frölunda. FHC vann med 3-1. Riktigt gött :) Men det överskuggas av en hemsk händelse som hände i matchen Luleå-HV71. Jag fick sms av Mimmi där hon skrev att nåt otäckt hänt Oscar Sundh i HV. Så jag bytte över till den kanalen där den visades och det jag då ser är massa sjukvårdare som står runt en spelare på isen. Det tog 16 minuter innan dom fick av honom från isen och kunde köra honom till sjukhus. Det va inget osjyst bakom eller så, som tur är. Bara kamp om pucken och han har ramlat först in i plexit och sen ner på isen och slagit i tinningen och tappat mevetandet. Sånt där gör mig så fruktansvärt illa berörd. Han va medvetslös när dom åkte till sjukhuset men hade där vaknat upp och visste va han hette och så. Så det känns ändå skönt. Men va otäckt sånt är när det händer. Jag hoppas han återhämtar sig snabbt. Som någon skrev så bra i kommentarsfältet på aftonbladet: "Idag spelar inte klubbfärg någon roll, idag håller alla på Oscar Sundh".


Idag har det varit en jobbig dag på jobbet, mycket har hänt. Så det blir nog en tidig kväll känner jag haha. Men orkade träna efter i alla fall, behövde nog det.

Av ickaa - 9 oktober 2012 07:19

Nu har jag jobbat några dagar och det känns bra. Skönt att va igång igen och jag tycker jag mår helt bra igen förutom den här envisa hostan. Nu har jag hostat i typ 5 veckor och hostmedicinen jag fick verkar inte hjälpa helt. Går det inte över den här veckan får jag nog söka igen.


Helgen som gick va kul. Slutade tidigt i fredags och då tog jag det bara lugnt. Sen i lördags va jag med Tess och Alex och putsade fönster hos Pia. Det gick bra, men putsa fönster är ju inte direkt kul. Men kan jag hjälpa till gör jag gärna det. Pia ställer alltid upp och har mina katter när det behövs så tyckte jag va skyldig henne det :)

Sen gick vi och åt och sen hem till Tess för att kolla på hockey. Tyvärr förlorade ju mitt FHC mot deras BIF. Men det va en jämn och spännande match i alla fall. Sen på kvällen gick vi på bio. Ted såg vi. Så sjukt rolig film. Helt min humor haha. Skratta typ hela filmen haha.


I söndags hade jag bakdag för idag ska vi ha fest med föräldrar och barn på jobbet. Så jag bakade två sorters bullar som jag tyckte blev bra haha. Får väl se om dom uppskattas ;) Så kollade jag massa fotboll oxå. Först AIK-Gefle, där första miraklet hände haha. Herregud så spännande men Gefle vann, precis som jag planerat haha. Sen va det dags för mitt älskade IF Elfsborg att spela borta mot GAIS. På förhand en lätt match, men det blev det sannerligen inte. Hur nervös som helst va jag. Det släppte lite när Hiljemark gjorde1-0 i 45:e minuten. Perfekt innan paus. Sen nånstans mitt i andra halvlek gjorde GAIS 1-1. Då rasa allt igen och den här jävla naturgräs frågan kom upp igen. Sen i typ 88:e minuten får Elfsborg straff. Och Lasse Nilsson som missat typ allt den här kvällen kliver fram (ja det är han som är straffskytt). Jag blev så nervös så jag gick ut ut vardagsrummet men sen ångra jag mig och gick in igen. Men så klart missa han. Det va nog tur jag va ensam här då haha. Ingen borde behöva se det beteende jag visade upp då haha. Då kändes allt kört. Det blev övertid och det kändes allt mer kört. Sen hände nästa mirkael. I 94:e (eller typ 95:e) gör Hiljemark sitt andra mål för kvällen och avgör med 2-1. Den glädjen, den går fan inte att beskriva men gladast av alla måste Lasse Nilsson ha varit :) Så vi vann och är serieledare igen :D Då kunde jag pusta ut och kolla på El classico utan att va nervös haha.


Igår va det jobb såklart och efter jobbet åkte jag och tränade för första gången på typ 1 månad. Så skönt och det kändes helt okej. Så nu ska jag igång på riktigt igen. Här ska tränas :)


Nej nu ska jag snart till jobbet igen. Blir en lång dag idag :)

Av ickaa - 4 oktober 2012 17:23

För två helger sen va jag på bröllop på Öckerö i Göteborgs skärgård. Det va min kompis Jenny som skulle gifta sig med sin Fredrik. Jag hade lovat att ställa upp som tärna/vittne (då det va borglig vigsel).


Här kommer lite bilder från dagen:

(Bilderna från vigseln är det Jocke som har tagit)


 

Brudparet med vigselförättaren


 

Vigsel :)


 

Jocke och Emelie :)


 

Dom nygifta


 

Dags för tårta



 

Presentöppning :)


Av ickaa - 4 oktober 2012 06:22

Ja nu är jag frisk igen :) Har varit hemma i 10 dagar och nu är jag förbannat trött på det. Har egentligen inte gjort många knop utan som man ska, vilat mig i form. Och nu tror jag verkligen att jag är i form igen. Ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet, saknar alla :)


Igår städa jag hela lägenheten, helt klart ett friskhetstecken haha. Så det kändes riktigt bra. Annars har jag bara degat i soffan och kollat på serier. Mest Rederiet haha. Vilken nostalgi. Sen kollade jag dom sista avsnitten av Greys anatomy säsong 8 igår för att kunna se första avsnittet av säsong 9 som började på tv igår. Jävla skit serie, sådär kan det ju inte va ju. Ledsamt som fan ju.


Nu ska jag ta mig till jobbet :)

Skapa flashcards