Alla inlägg under mars 2014

Av ickaa - 26 mars 2014 07:15

Mycket i mitt liv kretsar kring löpning just nu då det är 53 dagar kvar till mitt stora mål: Göteborgsvarvet. Just nu känns det ganska bra. Jag sprang seedningsloppet trots att förberedelserna inte hade varit dom bästa. Och jag sprang det bästa jag någonsin har gjort på 1 mil. Mycket tackvare att Emelie hjälpte mig hela vägen. Visst kom jag sist men bara att jag kom runt var en stor seger för mig. Det visar mig att jag kan, jag kommer fixa det här. Jag vet att det kommer bli tufft men om jag bara jobbar på med träningen så kommer det gå galant. I söndags blev det 13 km, det gick ganska bra. Mitt dilema är att det är så mycket jag vill hinna med men träningen är prio ett nu känner jag. Jag vet ju att det går att hinna med allt om man bara vill. 


I helgen ska jag åka till mamma och pappa. Älsklingen ska oxå följa med, första gången han ska träffa dom. Eftersom pappa fyller 65 på lördag så blir det kalas oxå. Så ska en kompis döpa sin dotter så dop ska vi oxå hinna med. Kommer bli en intensiv helg har jag på känn ;) 

Av ickaa - 13 mars 2014 06:28

Nej jag är ingen smärttålig person, det visste jag redan innan men den senaste veckan har jag verkligen fått erfara det. Efter att jag tagit bort tanden har smärtan bara blivit värre och värre. Jag va förberedd på det men kanske inte så här illa. Och när värktabletterna inte hjälper så mkt alls blev det outhärdligt. Så igår va jag tillbaka i Malmö så dom fick titta på såret. Jag fick en tuss med medicin på som ska ligga där till på måndag men ska jag va helt ärlig så hjälpte den nog bara igår för idag känns det precis lika illa igen. Men det är väl bara att försöka stå ut. Det värsta är att i helgen kommer Emelie hit och på söndag ska vi springa seedningsloppet till Göteborgsvarvet som går i Helsingborg. Som jag mår nu vet jag inte hur jag ska orka det. Jag får knappt i mig mat och sömnen är det lite si och så med. 

Jag börjar verkligen förstå hur människor med ständig värk har det, jag beundrar er för det här är vidrigt. 


Jag ber om ursäkt för ett tråkigt och gnälligt inlägg men det är så jag mår just nu. Nu ska jag snart till jobbet och ta mig igenom en dag till. Just nu känns det så, men det är skönt att va där med så smärtan försvinner lite ur mina tankar för en stund. 

Av ickaa - 7 mars 2014 12:36

Idag har jag varit på tandvårdshögskolan i Malmö och tagit bort den första av mina två snedväxande visdomständer i underkäken. Vi började med den på höger sida. Jag har fått bedövning en enda gång tidigare i livet och det va för drygt en månad sen när jag lagade min första tand någonsin. Jag är lite rädd för sprutor och jag gillar inte smärta så det här var en fasansfull upplevelse. Men som tur är fick jag ett stort förkläde över mig så jag inte såg så mkt. Och stilla med huvudet skulle jag ligga. Försök ha huvudet stilla medan nån drar dig så hårt i kinden så du tror den ska gå sönder. Det är inte så jävla lätt kan jag lova. Och samtidigt är du så jävla spänd så du har axlarna uppe vid öronen och då säger nån åt dig att andas. Va fan tror du jag försöker göra?? En timme tog det hela. Tanden va bråkig så dom fick dela på den. Jag va mkt lycklig när det va över och då sa den annars väldigt trevlige tandläkaren: det här va det lättaste, nu börjar det värsta. Ja tack för den. Halvt bortdomnad va jag i ansiktet oxå. Och då meddelar han att smärtan är som värst fjärde dagen. Jag blev inte direkt gladare.

Sen va det dags att boka en ny tid för att ta bort den andra tanden. Just då kände jag att vi kanske ska skita i det haha. Men vi bokade en tid i alla fall. Det är ju typ en månad kvar så då ska väl smärtan ha gett sig.

Så skulle jag åka hem. Fick vänta ett tag på tåget och det va då jag kände smärtan komma krypande. Kom på tåget och det gick bra till Lund sen började jag känna att nu måste jag fan hem och få i mig smärtstillande. Det va då en karl på tåget tyckte det va lämpligt att börja tjafsa med konduktören. Jag lovar, hade han inte gett sig hade jag gått fram och sagt ett och annat. Jag är inte kul när jag har ont. Nu slapp jag det som tur var. Han gav sig och tåget kunde rulla vidare. Till slut kom jag till Eslöv. Typ sprang till apoteket. Då har dom inte det hemma som han har skrivit ut till mig. Hon frågade om hon skulle beställa det. Jag förklarade att jag måste ha det idag så hon va snäll och kollade om ett annat apotek hade det och det hade dom som tur var. Så bara att gå dit. Lite kö men inget som tog lång tid som tur var. Sen kom jag äntligen hem och kunde ta smärtstillande. Det funkar tror jag, inte så ont nu. Och bedövningen börjar släppa. Dock började såret blöda lite så jag sitter här och biter på en kompress som va rekommendationen om det började göra det.

Av ickaa - 5 mars 2014 07:27

Nu måste jag va frisk! Som en vän skrev så borde det räcka med sjukdom för 2 år fram över för min del nu. Jag är så satans trött på det nu. Nu har jag inhandlat coldzyme som ska förebygga förkylningar, så jag hoppas verkligen det hjälper nu. Värt ett försök kände jag. Igår drog jag igång träningen igen, jag vägrar ge upp den. Det ska funka! Blev en ganska lugn löprunda, orken är inte där riktigt än. Jag hoppas den infinner sig snart alltså för nästa söndag är det dags för seedningsloppet till Göteborgsvarvet och då bör jag orka 1 mil ganska bra. Får se hur det blir med den saken haha. Jag kommer ha kanon stöd med mig och så har min älskling lovat att komma och heja på. Ser fram emot nästa helg helt klart :) 


Nu är det dags att röra sig mot jobbet :) 

Skapa flashcards