Alla inlägg under januari 2016

Av ickaa - 17 januari 2016 10:47

På nyårsafton åkte vi till London. Älsklingen gick av sin jour på nyårsafton så därför kunde vi inte åka tidigare. Vi hade lite ont om tid för att hinna till vårt bokade bord, vårt resesällskap åkte ju dan innan så de va redan där. Men vi hann! Trots lite strul i tunnelbanan (jag kommer aldrig någonsin förstå tunnelbane systemet i London). Så åkte vi till restaurangen. Mycket trevligt och bra mat. Efter maten så vandrade vi mot westminister bridge där vi skulle stå på tolvslaget. Det blev lite väntan innan klockan slog 12, men innan det firade vi ju svenskt nyår haha. På tolvslaget förlovade jag och min älskling oss. Det hade vi planerat sen innan <3 Fyrverkeriet som de hade på tolvslaget va något ut över det vanliga. Det bästa jag sett. Det va som ett skådespel. Helt fantastiskt! Sen åkte vi tillbaka till hotellet och efter det va vi några som gick vidare. Vi drack lite skumpa och sen gick vi hem och sov efter en väldigt lång nyårsafton. Vi va ju uppe rätt tidigt för att hinna med flyget.

På nyårsdagen gick vi upp rätt sent. Vi gick och åt frukost och efter det begav vi oss mot tower bridge. Vi gick upp där, det va en upplevelse. Mkt häftigt. Sen blev det lunch på gbk. Sen blev det lite shopping på bland annat primark. Jag köpte ett par skor och lite linnen. Sen hann vi med en sväng till hotellet innan det blev dags att gå ut och äta på kvällen. Vi gick till en pub som va trevlig. Tyvärr hade dom en pub hund och vi hade två i sällskapet som är allergiska så vi stannade inte så länge. Vi gick vidare till en pub utan hund istället haha.

På lördagen hade jag och Älsklingen bestämt att vi skulle gå på Churchill war rooms så vi begav oss ganska tidigt. Det va spännande och intressant. Sen gick vi genom st jameses park mot buckingham palace. Efter det tog vi tunnelbanan till st pauls chatedral där vi skulle möts upp de andra. Där blev det lite shopping och sen åkte vi in till stan för ännu mer shopping. På kvällen hade vi bokat bord på jamies italian. God mat och trevligt sällskap. Efter maten gick de andra vidare men jag och älsklingen åkte till hotellet då vi skulle åka hem rätt tidigt på söndagen.

På söndagen var det dags att åka hem. Vi begav oss rätt tidigt mot gatwick. Planet va lite sent men annars gick det bra. Resan va fantastisk. Mycket trevlig :)

Av ickaa - 17 januari 2016 10:13

Tänkte jag skulle lägga in några bilder men jag glömde det när jag sparade inlägget så får göra så här haha.

Muggen jag fick av min bror. Han vet hur mkt jag "älskar" Ernst haha

Av ickaa - 17 januari 2016 10:08

Jag blev hämtad av mina föräldrar lördagen 18/12. Det va mysigt att komma till Vedum, det är där jag är uppväxt och en del av mig kommer alltid kalla det hemma. På måndagen åkte vi till Göteborg och gick på jul på Liseberg. Det va mysigt. De andra dagarna innan jul fixade vi inför julafton som vi skulle he hemma hos oss.

Så blev det julafton. Den började med att mina syskon och deras familjer kom hem och åt frukost hos oss. Så hade vi julklapps utdelning så klart. Höjdpunkten var när pappa fick sin julklapp av oss barn, en tatuering som han pratat om i många år haha. Nästa måndag ska han göra den :) Efter frukosten va det dags att gå och äta lunch hos mammas moster Kerstin och på kvällen kom alla hem till mamma och pappa. Mammas släkt som jag alltid betraktat som liten är för närvarande 11 personer och så va mina bröder och den enes barn där så allt som allt va vi 18 personer. Inte så liten längre haha. Det blev en trevlig julafton och jag fick en del julklappar. Bland annat: en powerbank, presentkort på stadium, örhängen, en bok, en mugg, 2 tomtar, block + penna.

På juldagen va det dags att åka till min faster som vi alltid gör på juldagen. I år va vi 38 personer tror jag att vi räknade ut men vi kan va uppe mot 50 pers om alla är med. Så ni förstår varför jag tycker mammas släkt är liten haha. Det va trevligt som vanligt. Kul att träffa alla, det blir typ bara en gång om året så det är skoj.

Sammanfattningsvis så va julen 2015 mycket bra :)

Av ickaa - 17 januari 2016 09:53

Ja så va det vips nytt år och jag har som vanligt inte hunnit blogga. Jag glömmer liksom bort det hela tiden. Så det får bli när andan faller på. Och dessutom har min dator dött så det får bli från mobilen hädan efter. Såklart har det hänt massa. Men jag tänkte att jag tar allt i separata inlägg så det inte blir ett mastodont inlägg det här haha.

Men det nya året har börjat bra. Har jobbat en vecka och allt känns bra. Tyvärr har min älskling åkt på magsjuka och vi har det även på jobbet igen precis som vi hade innan jul *suck*. Så det återstår väl att se om jag klarar mig den här gången. Jag och Älsklingen skulle gå på hockey ihop igår men eftersom han blev sjuk så fick jag gå själv. Jag hade mkt trevligt ändå. Även om mitt älskade Frölunda förlorade matchen. Så jag är glad att jag åkte ändå.

Idag blir det en lugn dag. Tänkte jag skulle ta mig ut på ett långpass senare idag när det blivit lite varmare. Vintern har ju kommit till Skåne :)

Ovido - Quiz & Flashcards