Alla inlägg under oktober 2013

Av ickaa - 22 oktober 2013 16:06

Känns som tiden springer iväg som vanligt. Nu är det höst på riktigt och på söndag ska vi få tillbaka den där timmen  dom snodde i våras ;) Min muntergök till mamma säger då att det blir ännu mörkare på kvällarna, precis vad jag vill ha eller inte haha. Jag tycker redan nu det är hemskt när det blir mörkt runt 18. 


För nån helg sen va jag i Kristianstad och såg på musikalen "Annie" ihop med Fia, Mange och Lina. Det var mycket trevligt. Musikalen var riktigt bra. Vilka begåvade barn det finns. Riktigt bra :) 


Helgen som gick umgicks jag mest med underbara människor. Jag är glad att jag har så många såna i min närhet. Ni gör så att även den här tiden (hösten) som jag avskyr mest känns ljus. En kollega sa till mig att hon trodde skiftningen av årstiderna var lättare för oss som är född här än för hon som inte är det, jag vänjer mig då aldrig så det stämmer inte på mig i alla fall. Även om årstiderna har sin charm men jag gillar inte att frysa och jag gillar inte regn. Alltså inte hösten haha. 


Snart tänkte jag bege mig ut och springa. Jag har kommit igång riktigt bra med det. Nu var jag sjuk förra veckan men annars så går träningen bättre och bättre. Jag har gett mig fan på det här. Jag ska klara mitt stora mål och till på köpet kanske går ner lite i vikt. Jag vet att jag kan och vill!! 

Av ickaa - 6 oktober 2013 08:27

Ja nu är jag i Vedum. Byn jag växte upp i och som det alltid känns speciellt att komma hem till. Igår tog det mig en 5 timmar lång tågresa att ta mig hit. Det är alldeles för långt om du frågar mig haha. Men skönt när jag äntligen kom fram. Då fick jag mat och så va brorsan här en sväng. Alltid kul att träffa honom. Sen umgicks jag med mamma, pappa och Kathrin hela kvällen. Det va trevligt det. Idag blir det nog rally en sväng och sen kommer Emelie och så ska vi kolla på arvingarna i Vara konserhus ikväll. Och imorgon åker jag hem igen. Kort men intensivt blir det alltid när jag åker hit :) Men snart är det jul och då blir det väl lite längre tror jag, har inte kollat på det än haha.

Av ickaa - 3 oktober 2013 07:06

Hade en underbar helg :) Fredagen var mysig med trevligt sällskap ;) På lördagskvällen åkte jag till Fia och Mange i Kristianstad. Dom hämtade mig vid tåget och sen åkte vi hem till dom där delar av förfestsällskapet redan väntade haha. Så gjorde vi oss i ordning och satt och tjôtade och drack drinkar. Mycket trevligt :) Sen åkte jag, Fia och Lina till Sommarlust där Sannex spelade. Riktigt trevlig kväll :) Bra musik och trevliga vänner :) Dansa fick jag oxå göra lite ;)

   

Jag och mitt fina sällskap :)                                      Snyggingar :)




     

Korttagningsdags :) Så trevligt. Men hur va det nu med att ha iphone haha. Sen skulle vi sno han till höger haha. Ja det va en riktigt bra kväll. Måste vi göra om nån gång :)


På söndagen åkte jag hem ganska tidigt från Fia och Mange. Konstigt nog mådde jag riktigt bra :) Så när jag kom till Eslöv så mötte jag Mimmi, Kenneth och barnen och så gick vi på markanden som var här. Det va trevligt det. Fick köpt mig ett armband och en mobilväska :) 


Så hade en riktigt bra helg :) 

Ovido - Quiz & Flashcards