Alla inlägg under maj 2014

Av ickaa - 20 maj 2014 06:29

I lördags var det äntligen dags. Nervös som jag vet inte vad begav jag mig till bussen som skulle avgå 8.00 Det blev en ganska seg bussresa till Gbg där jag var ständigt kissnödig haha. Så blir det när man har druckit massa vatten i flera dagar. Så kom vi ner till Gbg och då ställde jag mig och väntade på mamma, pappa och Emelie. Efter en stund kom först mamma och pappa och en kort stund efter kom Emelie och hennes gäng. Kul att träffa Emelies mamma igen, rätt längesen nu. Sen satte vi oss och åt pastasallad som Emelie hade med sig. Väldigt gott :) Efter det försökte vi kolla när vinnaren gick i mål men det var rätt omöjligt, många som ville göra det haha. Men vi såg i alla fall vinnaren i tjejklassen haha. Sen var det dags att göra sig i ordning för start. Kissa en sista gång och så. Nervositeten började tillta. Så var det dags :) Emelie sprang ihop med mig till Säldammsbacken, där stack hon iväg. Så sen var det bara att försöka lägga upp mitt eget lopp. Lite tankar som gick genom huvudet under loppet: 

  • Varför i hela fridens namn ska folk försöka korsa banan, vill dom bli översprugna? IDIOTER!!
  • Emelie pratade om att det skulle glesna av med folk efter 4-5 km, jag sprang hela loppet och undrade när det skulle glesna av haha. Det gjorde aldrig det. 
  • Fy fan va Hisingen är lång och tråkig.
  • Jävla gegga av muggar. Att få sportdryck uppstänkt på sig är inte direkt kul. 
  • Men för fan när tänker Göta Älv bron visa sig, jag måste ju vara där snart. 
  • Seg bro (när jag väl kom dit)
  • Åhh äntligen avenyn, men jävla spår i vägen (ja jag vet att det är Göteborgs kollektivtrafik som går där)
  • Nu måste jag ju va i mål snart!
  • ÄNTLIGEN MÅL!

Det va ett långt och stundvis smärtfyllt lopp men på det stora hela så gick det faktiskt väldigt bra. Jag är så jäkla nöjd att jag kom runt! Känslan på upploppet när jag inser att det här kommer fan gå vägen är obeskrivlig. Jag fick gåshud över hela kroppen och tårarna var väldigt nära kan jag säga. Sen så fick jag den efterlängtade medaljen :) Så gick jag och letade upp Emelie som jag sett stå och heja på mig i slutet av banan. Mamma och pappa kom då oxå. Sen va det dags för dusch som är ett kapitel för sig. Jag kommer aldrig mer duscha i en iskall ishall, så kan vi säga. Så va det dags för mat med gänget från gymmet, efter diverse snurrande kom vi till restaurangen. God mat och trevligt sällskap. Sen äntligen hemfärd! Det tog ju sin lilla tid men jag sov typ hela tiden haha. 


Det här är det häftigaste jag har gjort och jag kommer definitvt göra om det!! 

Av ickaa - 17 maj 2014 07:16

Idag är det dagen jag har tränat för ett bra tag här. Idag är det dags för GöteborgsVarvet. Just nu sitter jag och plågar i mig frukost. Är så nervös så magen är i uppror, men jag måste ju äta annars kommer jag aldrig komma runt 2,1 mil haha. Ska ju åka buss ihop med mitt gym, det ska bli skoj. Ser verkligen fram emot det här även om det är lite med skräckblandad förtjusning haha. Mina underbara föräldrar kommer ner och hejar. Dessutom är det deras 25-åriga bröllopsdag idag. HURRA!! Så kommer jag träffa Emelie (det måste jag, hon har min nummerlapp ;)). Det blir nog en bra dag det här även om jag nu svamlar som vanligt när jag är nervös haha. 


Ha en bra dag för det tänker jag ha :) 

Av ickaa - 11 maj 2014 14:10

Ja en svacka har jag varit inne i nu. Framförallt med maten, träningen har flytit på ganska bra men vad jag har slarvat med
godis och framförallt bakverk. Efter mina 100 dagar sockerfria så klev jag tillbaka in i invanda mönster igen. Så nu måste jag hitta tillbaka till en bra vana igen. Jag vet att jag kommer fixa det, men det är svårt. Allt jag har kämpat för i början på det här året ska inte va förgäves. I veckan var jag på mässa i Stockholm. Det va inte bra för mina matvanor. Varför äter man mkt mer när man är borta? Så nu blir det hårdkörning fram till semestern. Jag måste bli bättre på att unna mig bara en dag i veckan. Jag vet att jag kan om jag bara ger mig fan på det!!

Träningen har funkat helt okej även om jag har haft stora problem med pollen och inte kunnat andas så bra vissa dagar. Men jag har försökt träna ändå. Och igår när jag sprang lundaloppet fick jag svar på att min träning har gett resultat. Innan loppet satte jag upp ett mål som var att slå mitt rekord på 5 km som då var 37.00 Jag tänkte att komma ner runt 35 min kan nog gå. Loppet började helt okej och jag klarade första km under 7 min. Sen efter 3 km hade jag tappat lite men jag tänkte att det är bara att hänga i. Det här fixar jag. När jag kom in på löparbanan som avslutar loppet kollar jag på min klocka och inser att det bara har gått runt 35 min. Jag kommer klara av att slå mitt rekord!! Då ökade jag bara av vetskapen om att jag faktiskt kan!! Så 36.13 lyder mitt nya rekord. Jag va så glad och lycklig. Jag har bevisat för mig själv att jag kan. Vill=KAN.

Nästa lördag är det mitt stora mål: göteborgsvarvet. Och jag vet att jag kommer klara det. Det kommer bli tufft men jag är redo!!

Skapa flashcards