Alla inlägg under september 2014

Av ickaa - 30 september 2014 06:44

6 oktober var det dags för midnattsloppet. Min underbare pojkvän hade lovat hänga med och heja. Malmö ensam mitt i natten är inte direkt trevligt haha. Så vi skulle åka tåg dit runt 20, jag skulle starta 22. När vi kommer till stationen här i Eslöv så är tågen tokförsenade på grund av att det är strömlöst i Hässleholm. Här kom min panik lite smått smygande men jag lyckades hålla den i schack som tur var. Det brukar inte funka så bra annars men den här gången gjorde det det. Tillslut kom det ett tåg som tur var. Så jag var på plats i Malmö i god tid innan starten. Det va ett underbart lopp. Häftigt för att det går på kvällen och att det ändå är rätt mycket folk. Sen är det en platt bana, vilket mina sega ben uppskattar. Mitt mål var främst att slå mitt rekord, helst hade jag velat landa på under 1:15:00 men det blev 1:16:12 och det är jag riktigt nöjd med ändå. Det var rekord med 6 min så att va missnöjd med det skulle vara riktigt korkat. Jag är så jäkla nöjd med det loppet :)


Efter midnattsloppet drog jag såklart på mig en förkylning. Kombinationen med att ha tagit ut mig så enormt som jag gjorde den kvällen och mitt jobb gick inte hand i hand tyvärr. Så jag fick feber och en rejäl förkylning som nu äntligen har gett sig helt. Så den här veckan har jag kunnat dra igång träningen igen. Är ju med i en utmaning på FB som går ut på att tränar 100 pass på 4 månader. Jag ligger lite efter nu men kämpar på i min takt, som någon så klokt skrev på ett av mina inlägg: Du tävlar inte mot någon, möjligtvis mot dig själv. Det är så sant. Idag blev det 6,5 km löpning. Riktigt långsamt gick det, även för att vara jag. Men jag kom runt, det var huvudsaken idag. 

Ovido - Quiz & Flashcards