Alla inlägg under oktober 2015

Av ickaa - 30 oktober 2015 17:36

Nu sitter jag på tåget mot Vedum. Jag är på väg hem till mamma och pappa. Imorrn ska vi på sista allsvenska matchen för säsongen. Det blir även avtackningsmatchen för Anders Svensson och Andreas Klarström. Det kommer bli sjukt jobbigt. Anders Svensson är ändå synonymt med Elfsborg för mig. Han spelade i det laget jag började älska nån gång på 90-talet. Jag vet egentligen inte när det blev Elfsborg för min del, det blev naturligt så helt enkelt. Men om man analyserar det kunde det lika gärna blivit IFK Göteborg (gud förbjude) eftersom mamma håller på dom. Men jag valde pappas lag. Och det laget har gett mig så många underbara stunder. Så tack för det pappa. Men tillbaka till matchen imorrn så känns det självklart att vara där. Jag har varit på 2 sista matcher under 2000-talet (tror jag kan va nån jag glömt haha) och båda har varit guld matcher så blir det inte imorrn men den blir speciell av en annan anledning. Sen ska det bli skönt att komma hem till mamma och pappa. Jag har haft en tuff höst. Jag måste tanka Energi känner jag och det gör jag bäst i mitt barndomshem. Jag återkommer med berättelsen om hur sista striden blev.

Av ickaa - 3 oktober 2015 09:12

Nu har jag varit jätteslarvig på att blogga igen. Jag skrev nåt inlägg för ett tag sen som inte sparades och då tappade jag lusten haha. Det har så klart hänt jättemkt sen jag skrev sist. Semestern va jättehärlig. Jag och sambon va en vecka i Kroatien i slutet på juli. Det va en fantastisk resa. Resten av semestern va oxå skön. Nu känns det dock som jag kommit in väldigt bra på jobbet. Även om det är sjukt mkt såklart, vi har skolat in väldigt många den här hösten och det är klart att det tar på en. Självklart blev jag sjuk, men nu känns det bättre igen. Det har gått i ett även i höst, jag trodde det skulle lugna ner sig men inte då haha. Fast nu tror jag faktiskt att det gör det. Nu är jag på väg till Ulricehamn för att gå på syrrans bröllop. Förra veckan va det möhippa för henne. En väldigt lyckad dag.

5 september va det dags för midnattsloppet. Det va inget underbart väder men det gick sjukt bra för mig. Jag får nog ge Karin väldigt mycket cred för det för vi sprang ihop nästan hela tiden. 1:07:53 är mitt nya pb på 1 mil. Jag är sjukt nöjd med den tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards