Alla inlägg under januari 2013

Av ickaa - 19 januari 2013 09:50

Ja så har det varit dags för ännu lite sjukdom. Det finns inte ord som beskriver hur trött jag är på att va sjuk nu. Det började i måndags när jag började känna av lite halsont. Jag försökte ignorera så mycket som det gick. Men på tisdag kväll va det rent överjävligt och jag kände att jag kan nog inte jobba imorrn men jag gick ändå upp på onsdag morgonen och försökte. Men när jag bara suttit vid köksbordet i en kvart insåg jag att det här inte kommer gå. För under natten hade även förkylningen kommit på besök. Så jag blev hemma resten av veckan. Och efter att inte ha gjort nånting i 2 dagar (onsdag och torsdag) så hade jag mycket mer energi igår och mådde mycket bättre. Så nu kallar jag mig frisk igen. Så nu hoppas jag att jag får vara det oxå. Tyvärr har jag bestämt mig för att skippa träningen. Det är alltid när jag har börjat med den som jag blir sjuk så nåt är det ju min kropp inte klarar av. Så det blir promenader istället, fram till jag har flyttat i alla fall. Jag längtar verkligen efter flytten nu, nu när jag har gått hemma några dagar kommer tankarna och det gör ju inte att jag mår bättre direkt. Men jag är stark och jag kommer ta mig igenom det här med :) Snart är det mars och då blir det ny snart på riktigt :) 


Så helgen ska jag nog ägna åt att flyttpacka, jag har kommit igång ganska rejält i alla fall. Jag gillar att va ute i tid :) Men nån prommenad blir det nog inte idag, det är ju svinkallt ute igen. -26 visade min väderapp, jag trodde den skojade med mig. 

Av ickaa - 10 januari 2013 21:52

Eller egentligen är inte mina mål så nya mer att jag har sagt till mig själv på skarpen att följa dom nu. Men istället för att köra mål för hela året, vilket har funkat sådär så kommer jag att sätta upp nya mål för varje månad. Det här är målen för januari 2013: 

  • Träna minst 3 ggr/vecka
  • Inte äta sötsaker mer än 1 ggn/per vecka
  • Gå till och från jobbet minst 3 ggr/vecka

Jag börjar såhär och så får vi om jag fixar det. Jag har inspirerats av min vän Anna som körde så här i höstas tror jag det va. Jag hoppas det funkar som en morot för mig med :) 


Utvärdering kommer i slutet av månaden :) 

Av ickaa - 8 januari 2013 07:32

Igår var det dags för jobb igen. Vi mjukstartade lite med en planeringsdag. Först hade vi föreläsning ihop med all förskolepersonal i hela stan i sporthallen. Föreläsningen va väl sådär om jag ska va ärlig, hade förväntat mig mer. Men jag sprang på några gamla kollegor och det va trevligt. Längesen vi sågs nu. Sen va vi på jobbet några timmar. Så första dagen va rätt lugn och skön. Idag börjar väl allvaret haha. Men det ska nog gå bra tror jag allt :) 


Annars är det mycket att ordna inför flytten och så. Det är 1000 saker man ska tänka på haha. Men jag kör med listsystem annars glömmer jag nog hälften haha. Det är det som händer just nu :)

Av ickaa - 1 januari 2013 11:50

Så va det 2013 nu :) Det nya året firades in hos mammas kusin med familj. Det va trevligt med god mat och dricka. Det känns bra med ett nytt år, ska lämna det gamla bakom mig en gång för alla nu och bara fokusera på det nya. Lyckades ju få lägenheten jag hade på gång i Eslöv så nu är det oxå fixat. Nu ska bara allt med flytten gå i lås. Men 1 mars flyttar jag till Skåne, det är något jag ser väldigt mycket fram emot :) Tror att 2013 kommer bli ett bra år :)


Julen har varit jättebra här ihop med familjen. Lugn och skön :)


 

Mina fina syskonbarn på julafton :)

Ovido - Quiz & Flashcards