Alla inlägg under juli 2012

Av ickaa - 6 juli 2012 06:13

Så va det fredag igen. Det betyder att det är idag och sen två veckor kvar till jag har semester :) Det ska jag nog överleva hoppas jag. Det är jobbigt när jobbarkompisarna börjar gå på semster, men jag har ju min kvar när dom kommer tillbaka ;)


Efter semestern ska jag byta tillbaka till avdelningen jag jobbade på i höstas när jag hade ett vikariat. Det är blandade känslor måste jag säga. Kommer sakna alla på avdelningen jag är på nu men å andra sidan vet jag att jag får det bra på den andra med. Och jag är ju kvar i huset så jag kommer ju träffa alla ändå. Men häromdan när jag satt och skrev ett brev att sätta upp till föräldrana om att jag ska byta avdelning så kändes det väldigt tungt. Men jag vet att det blir bra :)


I natt har jag sovit sådär. Dels brände jag upp rygg och axlar på jobbet när vi va ute så det va svårt att ligga på rygg och ena sidan och sen saknar jag min pojkvän något fruktansvärt. Vissa dagar är jobbigare än andra. Igår va en sån dag och det sitter i lite idag med. Jag hoppas det blir bättre när jag kommer till jobbet och får annat att tänka på.


Snart ska jag gå till Tess katter en sväng innan jag går till jobbet. Är kattvakt då hon är i Skåne hos Mimmi. Ska dit efter jobbet oxå. Annars händer det nog inte så mkt mer efter jobbet. Bara ta det lugnt tror jag. Har tränat två dagar i rad nu så i dag blir vilodag :)


Nej nu skmåste jag äta upp gröten ;)

Av ickaa - 4 juli 2012 07:16

Nu sitter jag här och bloggar till frukosten igen. Det är ett ganska trevligt morgon nöje haha.

Igår gjorde jag inte så mycket mer än att jobba. Stänger på tisdagar så då går dagen åt att jobba. Va en sväng hos Tess innan jag gick hem. Sen blev det bara att slappa i soffan och kolla på Tv. Igår var det Allsång och det måste man ju titta på haha.


Hörde av en gammal kompis igår som jag bara haft sporadisk kontakt med det senaste. Så det va kul. Vi har gjort många galna saker ihop haha.


Nej nu måste jag skynda mig. Annars kommer jag försent och det vill jag ju inte haha.

Av ickaa - 2 juli 2012 17:27

Har överlevt måndagen hitills. Det va hur lugnt som helst på jobbt. Vilket va skönt, kändes som det va väldigt mycket personal haha. Men det kan va skönt det med ibland, brukar vara tvärtom. Och då klagar man på det så ska inte klaga nu ;)

Efter jobbet åkte jag ner på stan och tränade ihop med Tess. Det gick helt okej. Börjar kännas att jag tränat ett tag nu faktiskt. Det är skönt. Så nu SKA jag hålla igång.

Sen var vi och åt och nu har jag precis kommit hem. Nu ska jag inte göra så mycket alls. Bara slappa tror jag. Sy lite på min nya tavla som jag började med igår :)


Saknar min älskling <3 Skulle vilja ha honom hos mig jämt

Av ickaa - 2 juli 2012 05:56

Så va det måndag igen. Känns faktiskt ganska okej. Många som har gått på semestrar och så på jobbet så vi ska slå ihop två avdelningar. Har mindre med barn oxå så det ska nog gå bra.

Efter jobbet ska jag träna. Har slarvat lite på sista tiden men ska komma igång ordentligt igen har jag tänkt. Hur bra det nu går när det är sommar haha.


Nej nu ska jag äta upp min frukost :)

Av ickaa - 1 juli 2012 19:03

Har haft en jättebra helg. Helgen startade bra på fredagen med att det var grillfest hemma hos min underbara kollega Marie. Vi åt och drack gott hela kvällen. Har helt underbara kollegor. Tror jag skrattade hela kvällen. Hade verkligen skitkul :)


                      

Mina fantastiska kollegor :)


På lördagen vaknade jag ganska skapligt och bestämde med Carola att vi skulle ses på stan. Jag hade inte tänkt köpa nåt men såklart gjorde jag ju det haha


    

Linnet och koftan hittade jag på koftan och skorna på din sko. Helt klart nöjd med inköpen :)


Passade även på att växla pengar när jag va på stan. Åker ju till London om 3 veckor ihop med Emelie :)


När jag kom hem så sydde jag klart min tavla som jag hållit på med ett bra tag


 


Idag har jag städat och tvättat. Sen har jag bara slappat. Så har haft en bra helg :)


Nu är det 3 veckor kvar innan semestern. Ska bli så skönt med semester. Har ju aldrig haft så lång semester i följd förut så det ser jag verkligen fram emot :) Nu ska jag slappa framför tvn och kolla på EM finalen :)

Ovido - Quiz & Flashcards