Alla inlägg den 7 juli 2012

Av ickaa - 7 juli 2012 21:46

Det är väl så att alla människor har några som står dom nära. Några finns där hela livet och några är med ett tag. Jag har en hel del människor som jag räknar som nära och som jag inte skulle klara mig utan. Framför allt så är det min familj. Mamma, pappa, mina 3 syskon och deras familjer. Dom betyder massa för mig <3

Sen är det självklart mina kompisar. Jag har några få som jag verkligen räknar som nära och som jag kan prata med allt om. Ni vet vilka ni är, älskar er mer än vad jag kan säga <3

Sen är det självklart min pojkvän, vi har inte känt varann så länge än och ibland måste jag nästan påminna mig själv om att vi inte varit ihop så länge för det känns betydligt längre än vad det är <3


Sen finns det dom här människorna som man inte hör av så ofta men som man ändå kan berätta allt för när man väl hörs eller ses. Jag har en sån vän, det är min barndomskompis som jag har kännt sen jag var 3 och vi började dagis ihop. Vi har absolut inte daglig kontakt längre, det kan gå evigheter mellan vi hörs och setts har vi nog inte gjort på två år. Men jag vet att hon finns där <3 Och det kommer hon alltid göra. Hon är speciell för mig.


Ibland tänker jag på människorna som jag har varit nära men av olika anledningar inte är det längre. Men så tänker jag att det nog va en mening att allt blev som det blev och att jag är glad för dom människorna jag fortfarande har i mitt liv.


Någon jag kan komma på mig själv att sakna ibland är min gamla mormor Edit. Hon har varit död i över 11 år men det hjälper inte, ibland tränger saknaden sig på ändå. Jag vet att hon skulle varit omöjliga 105 år i år och jag är väldigt tacksam att hon ändå blev 93 så jag fick ha henne i mitt liv så länge som jag fick. Hon betydde oerhört mycket för mig. Hon fanns alltid där och brydde sig om alla andra utom sig själv. Hon var en underbar människa som jag är glad att jag fick träffa och ha kvar så länge som jag fick <3


Min familj och mina vänner, JAG ÄLSKAR ER <3

Av ickaa - 7 juli 2012 09:31

Så va det lördag :) Och jag är redan vaken. Jag tror jag börjar bli gammal, för jag kan typ aldrig sova längre än till 9. Jag vaknar alltid så på helgerna. Visst brukar jag va trött efter att ha jobbat en hel vecka och lägga mig ganska tidigt på fredagen men den här veckan som har gått har inte direkt varit anstängande. Vi har haft så lite barn så man har nästan trampat på varandra har det känts som. Veckan som kommer nu kommer det nog va lite fler barn för då slås vi ihop med tre andra förskolor. Och just nu känns allt väldigt rörigt men jag hoppas det faller på plats på måndag. Och blir två bra veckor så jag inte längtar allt för mkt till semestern ;)


Idag ska jag inte göra så mkt alls tror jag. Ska träna hade jag tänkt. Det verkar vara tråkväder ute så kan lika gärna gå till gymmet då. Dock inte lika tråkigt som dom hade lovat. Vilket är bra det, för regn hela dagen är inget jag gillar haha.


Idag känns som en bra dag. Klart jag saknar honom men jag vet att han är ett telefonsamtal bort om jag skulle sakna honom för mycket. Hade ett bra snack igår och efter det känns allt mycket bättre <3

Ovido - Quiz & Flashcards