Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Samma ensamma jag

Av ickaa - 16 november 2012 18:21

Ja som rubriken säger är det så det är igen. Det va det jag inte ville prata om innan, vill inte säga så mycket om det nu heller mer än att jag börjar läka ihop. Och inser att det inte skulle va vi. Jag kommer kunna gå vidare fast det gör ont just nu. Mina vänner har varit helt ovärderliga, utan er hade jag aldrig klarat det här <3


För den som älskar
Lever hoppet alltid kvar
Trots huggen i mitt hjärta
Ska det läka där du skar

Jag borde kraschat totalt
Efter den mängd av förtret som jag svalt
Men jag reste mig
Gick upp på nio till slut
Du ville sköta det snyggt
Smög som en orm i den trädgård vi byggt
Men jag såg det klart
Så som jag sett det förut


För jag är knappast den enda som bär på ett sår från en kärleksaffär
Och även jag kommer stolt att gå hel ur det här

För den som älskar
Lever hoppet alltid kvar
Trots huggen i mitt hjärta
Ska det läka där du skar
För den som älskar
Kommer kärleken på nytt
En längtan kommer växa
När bitterheten flytt
För den som älskar

Jag borde frusit till is
Det var som upplagt för krampaktig kris
Men jag reste mig
Så som jag rest mig förut

Underbar text från Shirley Clamps "För den som älskar". Den passar verkligen in nu, jag kommer stolt gå hel ur det här med.


Samma ensamma jag nu igen

Du som låtsades vara min vän

Har nu gått sin väg och lämnat mig

För han sa vi var bäst var för sig


Samma ensamma jag sitter här

Jag som nyss va så otroligt kär

Som att återse en gammal vän

Samma ensamma jag nu igen


Jag har inte haft tur i kärlek

Det har nästan alltid gått snett

Men nu trodde jag att lyckan hade vänt

Och mitt hjärta hade hittat rätt


Samma ensamma jag som förut

Får väl erkänna sagan tog slut

Tills jag vinner kärleken en dag får jag va samma ensamma jag


Arvingarnas låt "Samma ensamma jag" som stämmer väldigt bra just nu. Men jag är ju inte helt ensam för jag har ju mina fina vänner <3


Sen smider jag lite planer, det här är inte ett alltigenom sorgligt blogginlägg det är starten på nåt nytt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ickaa - 14 april 2016 07:45

Mitt älskade Frölunda hc har gått till sm-final för första gången på 10 år. Helt fantastisk. Sist det hände skulle jag alltså fylla 20 och nu ska jag fylla 30. Det har hänt otroligt mycket på dom åren men något som inte förändrats och aldrig kommer f...

Av ickaa - 9 april 2016 16:43

Nu har jag inte varit sjuk på ett tag så då har jag inte skrivit i bloggen heller haha. Det har varit ganska mycket både på jobbet och privat. Under påsken va jag och älsklingen i Tyskland och hälsade på hans syster med familj. Det va mycket trevligt...

Av ickaa - 12 mars 2016 10:21

Jag jobbade onsdag, torsdag och fredag och det kändes bra även om det är sjukt mkt på jobbet nu igen så. Men det ska nog bli bra det med. I helgen ska jag njuta. Fia kommer hit idag och sen ska vi ut och äta ikväll. Längesen vi gjorde nåt sånt bara h...

Av ickaa - 8 mars 2016 15:11

Idag är jag inte lika deppig som igår. Det gick över sen. Ibland är det ganska skönt att få bryta ihop och sen gå vidare. Idag mår jag bättre och imorgon ska kvinnan utan immunförsvar gå till jobbet och dra på sig nya baciller haha. Idag har jag orka...

Av ickaa - 7 mars 2016 08:24

Jag mår fortsatt bättre och enligt vårdcentralen är det normalt att va sjuk såhär mkt så jag får väl fortsätta med det antar jag. Känner mig rätt uppgiven just nu och vill bara gråta. Jag orkar inte bli sjuk mer, varken jag eller min kropp vill mer. ...

Ovido - Quiz & Flashcards