Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av ickaa - 22 augusti 2012 06:29

Nu är allt tillbaka i till det vardagliga igen. Och det har varit ett riktigt uppvaknande dom här två första dagarna. Två kvällsmöten på två kvällar. Välkommen tillbaka liksom haha. I måndags va det APT och det gick helt okej. Sen igår hde jag först en väldigt stressig dag. Mycket som hände, inskolningar och sådär. Och sen va det uppstart för PIM som jag ska gå. Det står för praktisk IT och mediaanvändning och alla anställda i förskolan i Eskilstuna kommun ska ha gjort det här innan 2014. Så det är lite tester och uppgifter man ska ha gjort. Min spontana reaktion är att det här är inga problem för mig. Jag är ju uppväxt med datorer. Datorn har varit min bästa vän i många år. Jag tycker det är jättebra att vi får göra det här så dom som inte är så haj på datorn får lära sig mer. Själv tycker jag bara det ska bli kul. Vi ska göra bildspel och en film bland annat och det är ju sånt jag tycker är kul. När jag va yngre satt jag och gjorde power point presentationer för att jag tyckte det va skoj haha. Nu va det ett tag sen så jag behöver nog fräscha upp minnet lite mer innan jag börjar med det.


Dagen idag startade med att en av mina kära katter fick för sig att jaga flygfän ovanför mitt huvud i sängen med resultatet att hon i full fart hoppar och landar på mitt ansikte. Och detta dessutom en hel timme innan klockan skulle ringa. Tror ni jag kunde somna om?? Tack så jäkla mycket! Så nu har jag 3 små fina rivsår under ena ögonbrynet. Ser verkligen framemot att visa mig på jobbet haha. Jag har haft otur med katter den här sommaren. Har fått en hel del rivsår haha. Nu ska jag äta frukost.

Ovido - Quiz & Flashcards