Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Namninvigninsfest och otäck hockey

Av ickaa - 10 oktober 2012 18:30

Igår hade vi namninvigningsfest för vårt nya namn på hemvisten. Det blev en trevlig kväll och jag tror alla var mycket nöjda. Mycket god mat bjöds det på. Kul att så många kom :) Själv va jag rätt trött då det va en intensiv dag. Men kände mig nöjd när jag cyklade hem :)


När jag kom hem satte jag mig och kollade på hockey. Timrå-Frölunda. FHC vann med 3-1. Riktigt gött :) Men det överskuggas av en hemsk händelse som hände i matchen Luleå-HV71. Jag fick sms av Mimmi där hon skrev att nåt otäckt hänt Oscar Sundh i HV. Så jag bytte över till den kanalen där den visades och det jag då ser är massa sjukvårdare som står runt en spelare på isen. Det tog 16 minuter innan dom fick av honom från isen och kunde köra honom till sjukhus. Det va inget osjyst bakom eller så, som tur är. Bara kamp om pucken och han har ramlat först in i plexit och sen ner på isen och slagit i tinningen och tappat mevetandet. Sånt där gör mig så fruktansvärt illa berörd. Han va medvetslös när dom åkte till sjukhuset men hade där vaknat upp och visste va han hette och så. Så det känns ändå skönt. Men va otäckt sånt är när det händer. Jag hoppas han återhämtar sig snabbt. Som någon skrev så bra i kommentarsfältet på aftonbladet: "Idag spelar inte klubbfärg någon roll, idag håller alla på Oscar Sundh".


Idag har det varit en jobbig dag på jobbet, mycket har hänt. Så det blir nog en tidig kväll känner jag haha. Men orkade träna efter i alla fall, behövde nog det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ickaa - 14 april 2016 07:45

Mitt älskade Frölunda hc har gått till sm-final för första gången på 10 år. Helt fantastisk. Sist det hände skulle jag alltså fylla 20 och nu ska jag fylla 30. Det har hänt otroligt mycket på dom åren men något som inte förändrats och aldrig kommer f...

Av ickaa - 9 april 2016 16:43

Nu har jag inte varit sjuk på ett tag så då har jag inte skrivit i bloggen heller haha. Det har varit ganska mycket både på jobbet och privat. Under påsken va jag och älsklingen i Tyskland och hälsade på hans syster med familj. Det va mycket trevligt...

Av ickaa - 12 mars 2016 10:21

Jag jobbade onsdag, torsdag och fredag och det kändes bra även om det är sjukt mkt på jobbet nu igen så. Men det ska nog bli bra det med. I helgen ska jag njuta. Fia kommer hit idag och sen ska vi ut och äta ikväll. Längesen vi gjorde nåt sånt bara h...

Av ickaa - 8 mars 2016 15:11

Idag är jag inte lika deppig som igår. Det gick över sen. Ibland är det ganska skönt att få bryta ihop och sen gå vidare. Idag mår jag bättre och imorgon ska kvinnan utan immunförsvar gå till jobbet och dra på sig nya baciller haha. Idag har jag orka...

Av ickaa - 7 mars 2016 08:24

Jag mår fortsatt bättre och enligt vårdcentralen är det normalt att va sjuk såhär mkt så jag får väl fortsätta med det antar jag. Känner mig rätt uppgiven just nu och vill bara gråta. Jag orkar inte bli sjuk mer, varken jag eller min kropp vill mer. ...

Ovido - Quiz & Flashcards